در حال بارگذاری ...
در مراسمی مجازی

برگزیدگان جشنواره مجازی تئاتر در خانه سمنان معرفی شدند

جشنواره مجازی تئاتر در خانه سمنان با معرفی ۱۲ اثر در بخش استانی و فرا استانی برگزیدگان خود را در رشته های مختلف معرفی کرد و به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان، این جشنواره که به دلیل شرایط کرونایی و ممنوعیت برگزاری برنامه های صحنه ای نمایش، به صورت مجازی توسط انجمن نمایش استان سمنان برگزار شد. 35 اثر رسیده مورد داوری قرار گرفت و هیات داوران در پایان شش نفر در بخش استانی و شش نفر در بخش فرا استانی را از برگزیدگان معرفی کرد.

هیات داوران در بخش فرا استانی و نمایش صحنه ای لوح تقدیر و چهار میلیون ریال جائزه نقدی را به میثم طاهری از شهرستان نجف آباد اصفهان، در بخش استندآپ کمدی لوح تقدیر و سه میلیون ریال را به آرش رضایی از شهرستان ازنا و در همین رشته به داود پارسا از شهرستان گچساران، در بخش نمایش عروسکی لوح تقدیر و مبلغ شش میلیون ریال به سیدمحسن موسوی از شهرستان مبارکه، فرامرز غلامیان از شهرستان شاهین شهر در بخش نمایش عروسکی و لوح تقدیر و شش میلیون ریال جائزه نقدی را به مهربان غلامیان از شهرستان شاهین شهر اهداء کرد.
رییس انجمن نمایش استان سمنان گفت: در بخش فرا استانی هیات داوران همچنین سه نفر را به دلیل ویژگی های خاص نمایشی مورد تقدیر قرار داد و لوح سپاس و سه میلیون ریال جائزه نقدی را به فروزان حسینی از شهرستان ملایر به خاطر ایفای نقش در نمایش صحنه ای، دانیال شیرمحمدی از شهرستان شاهین شهر به خاطر ایفای نقش در نمایش صحنه ای و سارا اسماعیل پور از شهرستان گرگان به خاطر اجرای استنداپ کمدی اهدا و از آنان تقدیر کرد.
احمد مرادی حقیقی، با بیان اینکه از۳۵ اثر رسیده داوری شده در این جشنواره 17 اثر مربوط به استان سمنان بود افزود: در این بخش نیز هیات داوران شش اثر را بدون احتساب رتبه و اولویت بندی به عنوان آثار برگزیده شناخت و لوح تقدیر به همراه جوائز نقدی سه و چهار میلیون ریالی را به برگزیدگان اهداء کرد.
در این بخش حامد خسروی از شهرستان شاهرود در بخش نمایش صحنه ای، نیلوفر بالویی از شهرستان سمنان در نمایش صحنه ای، الهه همتی از شهرستان سمنان و در نمایش صحنه ای، بهزاد عالمی از شهرستان دامغان در نمایش صحنه ای، میلاد امیدیان از شهرستان سمنان در نمایش صحنه ای و مهری سلطانی از شهرستان سمنان برای اجرای استنداپ کمدی از برگزیدگان جشنواره مجازی تئاتر در خانه شناخته شدند.
هیات داوران در بخش استانی نیز در بین آثار بازبینی شده چهار نفر از هنرمندان به نامهای مهدی بانی به عنوان مسن ترین شرکت کننده و پیشکسوت تئاتر از شهرستان شاهرود، فاطمه محمدی از شهرستان سمنان به خاطر اجرای استنداپ کمدی، فاطمه بلوچی از شهرستان سمنان به خاطر ایفای نقش در نمایش صحنه ای و سارینا باقرآبادی از شهرستان سمنان به عنوان بازیگر خردسال شایسته تقدیر شناخت و لوح تقدیر و جوائز نقدی دو و سه میلیون ریالی را به آنها اهداء کرد.
اعضای هیات داوران این جشنواره شامل علیرضا مداح، محمدمهدی مرادی حقیقی و بابک صبوری بودند و اختتامیه این جشنواره و معرفی برترین ها نیز سه شنبه شب به دلیل شرایط کرونایی و ممنوعیت برگزاری مراسم حضوری به صورت مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام انجمن نمایش معرفی شدند.
فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به مناسبت پایان این جشنواره در پیامی تصویری که از طریق فضای مجازی منتشر شد با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این جشنواره بخشی از خلاء فعالیت های فرهنگی هنری را در جامعه جبران نماید و با تشکر از انجمن نمایش استان سمنان به خاطر برگزاری جشنواره مجازی تئاتر در خانه، تاکید کرد: این جشنواره نشان داد که می توان با استفاده از فضای مجازی به فعالیت های هنری جنبه ملی ببخشید. 




مطالب مرتبط

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان  دیدار کرد
در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان دیدار کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برسی جدی و گفتمان مشکلات تئاترهای استان‌ها با نماینده اعضای شورای مشورتی انجمن‌های کشور و هنرمندان و مسئولان استان سمنان دیدار کرد.

|

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران