در حال بارگذاری ...

نقد صحیح موجب پیشرفت و شکوفایی هنر تئاتر است

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان، وجود نقد آثار را یکی از اصول پیشرفت دانست و گفت: بهترین مراحل شکوفایی تئاتر در دوره هایی شکل گرفته که نقد را جدی گرفته اند و از دریچه آن می توان روز به روز شاهد آثاری قوی تر بود.

سیما رجبی در آیین اختتامیه جشنواره استانی نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی در تالار مجتمع فرهنگی هنری  مهر شاهرود با بیان اینکه تاریخ بشر با نمایش آغاز شده است، اظهار داشت: این هنر همچنان مورد توجه است و  آموزش های غیرمستقیم تأثیر بیشتری نسبت به سخنرانی و برخی کلاس های آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه انجام کارهای فرهنگی و هنری نیازمند سال ها تلاش و ممارست است، گفت: ١٢ سال پیش به این نتیجه رسیدیم که استان سمنان در زمینه داستان نویسی دارای ضعف است و اکنون با گذشت چندین سال از برگزاری جشنواره رضوی شاهد شکوفایی و بروز استعدادهای بسیاری هستیم.
رجبی با تاکید بر اینکه این جشنواره به عنوان حرکتی هنری در تقویم شهرستان شاهرود ثبت می شود افزود: فعالیت های فرهنگی نه تنها به واسطه مسائل اقتصادی بلکه با مشارکت فعالان هر حوزه شکل می گیرد.
وی افزود: در هنر نمایش نامه نویسی نیز نویسندگان می توانند باعث شکوفایی آن شوند.
معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اعلام حمایت این اداره کل از آثار منتخب جشنواره یادآور شد: این آثار به زودی برای چاپ در یک مجموعه حمایت شده و در جشنواره بعدی به شرکت کنندگان اهدا می شوند.

در آیین اختتامیه این جشنواره که یکشنبه شب در شاهرود برگزار شد سه اثر بچه های پارک، نشانه های بی پایان و مورچه ها از بین هفت اثر راه یافته به مرحله نهایی بدون ترتیب اولویت به عنوان آثار برتر شناخته شدند.




نظرات کاربران