در حال بارگذاری ...
...

به کارگردانی سارا توحیدی فر

نمایش آیینی« شیون» در شاهرود روی صحنه رفت

به کارگردانی سارا توحیدی فر

نمایش آیینی« شیون» در شاهرود روی صحنه رفت

نمایش آیینی« شیون» به کارگردانی سارا توحیدی فر در شاهرود به روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار  ایران تئاتر  در استان سمنان، نمایش فرمالیستی «شیون»، به کارگردانی سارا توحیدی فر  در شاهرورد به روی صحنه رفت این نمایش با اجرای 21بازیگر نوجوان دختر در سالن نمایش بهمن، واقع در فرهنگسرای اداره فرهنگ و ارشاد شاهرود، به صحنه رفت.
نمایش شیون، بدون هیچ گونه دیالوگ و یا طراحی صحنه؛ تنها با بکارگیری حرکات تمثیلی و نمادین به شکلی ریتمیک و هماهنگ، همراه با موسیقی، دربردارنده زیبایی شناسی و مفهومی خاص است. این اثر که ماهیتی اسطوره ای و عاشورایی دارد، جلوه ای از عزاداران است که به شکلی نوین و هنرمندانه با اجرای حرکاتی در بردارنده مفهوم مویه کنان و عزاداری، یک مراسم آیینی و اسطوره ای را به تصویر می کشاند.
کارگردان این اثر در این باره می گوید: تاتر هنری است که همواره وجهی امروزی دارد و قطعا با هنر سنتی تعزیه متفاوت است. هنرمند میتواند دو فضای متفاوت سنت و مدرنیته را به یکدیگر پیوند داده، و یکی از بزرگترین پتانسیل های هنر، بازگویی مفاهیم تاریخی یا اسطوره ای در قالب های نو و جدید است. تنها راه آشنا ساختن نسل های امروزی با مفهوم «آیین»؛ (که به آهنگ هایی در سبک متال
و هیپ هاپ علاقه مندند) امروزی کردن محتواهای آیینی و تاریخی در قالب فرم های جدید است.
اگر در تاریخ و فرم های سنتی متوقف شویم حرف تازه ای برای گفتن نخواهیم داشت و هنر پل ارتباطی تاریخ و امروز است.
قطعا بزرگترین علت واپس گرایی در فضاهای هنری این است که بسیاری از منتقدین، قدرت پذیرفتن، دیدن و شنیدن فرم های جدید را ندارند.