در حال بارگذاری ...
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زیرساخت‌های تئاتری در دست ساخت، تا سال آینده تکمیل خواهند شد

محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه حضور در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، از تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های نمایشی استان‌ها در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان، محمود سالاری، روز یکشنبه 17 دی، برای حضور در آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، به سمنان سفر کرد. 

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه آیین پایانی این جشنواره، با اشاره به متفاوت بودن سطح آثار و جشنواره در استان‌های مختلف کشور، گفت: «جشنواره‌های منطقه‌ای، آئینی و سنتی در سراسر کشور باید گسترش یابند و سال‌های آینده، شاهد کارهای بیشتری از شهرستان‌ها باشیم.»

سالاری با بیان اینکه آثار فاخر و برگزیده چهار جشنواره منطقه‌ای کشور به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه خواهند یافت، توضیح داد: «اگرچه آثار خوبی از شهرستان‌ها ارائه شده است، اما در رقابت، همه نمی‌توانند برگزیده شوند و طبیعی است جوایز بین همه استان‌ها یکسان توزیع نشود.»

او همچنین با تاکید بر تکمیل پروژه‌های ساخت‌وساز در عرصه تئاتر استان‌ها افزود: «بودجه مناسبی برای تجهیز و تعمیر بناهای نیمه‌کاره تئاتری پیش‌بینی شده است و امیدواریم سال آینده بتوانیم بخش زیادی از  زیرساخت‌های نمایشی کشور را تعمیر و تجهیز کنیم.»

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان از همه عوامل استان سمنان در برگزاری جشنواره راه ابریشم و اختتامیه آبرومند آن، تشکر کرد.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، به میزبانی سمنان و با شرکت 31 گروه از هشت استان کشور،  از 13 تا 17 دی برگزار شد. 

 




مطالب مرتبط

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی مطرح کرد:

زیرساخت‌های نمایشی سمنان نیازمند توجه و تقویت است
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی مطرح کرد:

زیرساخت‌های نمایشی سمنان نیازمند توجه و تقویت است

اسرافیل فرج اللهی، مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در حاشیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در سمنان، با توجه به توانایی هنرمندان سمنان بر لزوم تقویت زیرساخت‌های نمایشی این استان تاکید کرد.

|

نمایش «عکس» در گرمسار اجرا شد

نمایش «عکس» در گرمسار اجرا شد

نمایش خیابانی «عکس» به کارگردانی محمد ستوده‌فلاح، روز سه‌شنبه 22 اسفند 1402 در سه نوبت در گرمسار اجرا شد.

|

در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان  دیدار کرد
در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان دیدار کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برسی جدی و گفتمان مشکلات تئاترهای استان‌ها با نماینده اعضای شورای مشورتی انجمن‌های کشور و هنرمندان و مسئولان استان سمنان دیدار کرد.

|

نمایش «شیش و بش» در شاهرود روی صحنه رفت

نمایش «شیش و بش» در شاهرود روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در سمنان،  نمایش «شیش و بش» اثری از گروه نمایشی بازی به طراحی و کارگردانی سولماز ندایی، از ۱۴ الی ۲۷دی 1402ساعت ۱۸:۳۰ در تالار بهمن فرهنگسرای مهر  شهرستان شاهرود درحال اجرا است ...

|

گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره راه ابریشم

ولی‌الله شالی: پژوهش کلید موفقیت هنرمندان جوان است
گفت‌وگو با داور بخش صحنه‌ای جشنواره راه ابریشم

ولی‌الله شالی: پژوهش کلید موفقیت هنرمندان جوان است

ولی‌الله شالی، داور بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر راه ابریشم، ایجاد بستر‌های آموزشی و پژوهشی را زمینه‌ساز تحول و ارتقای سطح تئاتر کشور دانست که بر اساس آن هنرمندان می‌آموزند پیش از اینکه اثری را روی صحنه بیاورند باید مطالعه و تحقیق کنند و به درک کامل برسند تا بتوانند ...

|

نظرات کاربران