در حال بارگذاری ...
کاری از گروه هنری آبی

رؤیای آمریکایی در سمنان به روی صحنه رفت

نمایش رؤیای آمریکایی به کارگردانی و نویسندگی شهرام آذر مهر در سمنان به روی صحنه رفت

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ، نمایش «رؤیای آمریکایی» کاری از گروه هنری آبی به نویسندگی و کارگردانی شهرام آذرمهر در دوم دی ماه 1400 در تالار حکیم سمنان ساعت 18:30 به روی صحنه رفت و تا 16 دی ماه ادامه خواهد داشت .

در این نمایش شهرام آذرمهر ، حسین نیک فرد و سحر باطبی ایفای نقش می کنند .

دیگر عوامل عبارتند از : موسیقی : شهرام آذرمهرشکیلا آذرمهر ، مدیر صحنه : معراج عمید ، گریم : الهام شهاب الملک فرد ، مشاور کارگردان : سهراب مرادی حقیقی می باشند .

در رؤیای آمریکایی 
«هارپاک فرخ به» به سرزمین فرصت ها و آرزوها مهاجرت کرده تا به یک سوپراستار تبدیل شود، اما حالا متهم به قتل است و احتمالا محکوم به اعدام.

وکیلی اهل تگزاس چهل سال است که انتظار اولین فرصت شغلی اش را میکشد؛ او بعنوان وکیل تسخیری «فرخ به» اولین شانس خود را برای تبریٔه کردن او امتحان میکند. در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد میلادی،آمریکایی‌ها موجی را با عنوان “The American Dream” یا «رویای آمریکایی» ایجاد کردند که طی آن ایالات متحده را بعنوان سرزمین فرصت‌ها و آرزوها معرفی میکرند و با تبلیغات گسترده مردم جهان را به مهاجرت به این کشور و تحقق رویاهایشان دعوت میکردند. بخش بزرگی از جامعه هدف این تبلیغات خاورمیانه و مخصوصا کشور عزیزمان ایران بود و همین امر سبب شد که طی نیم قرن گذشته مهاجرت به آمریکا به هر نحوی،در ذهن عموم جامعه موفقیتی بزرگ تلقی شده و پدیدهء مهاجرت مُد شد.

در نمایش رویای آمریکایی، تقابل جوانی ایرانی،که تحت تاثیر این تبلیغات قرار گرفته و وکیلی که به عنوان یک شهروند آمریکایی، مثال نقضی است بر این موج، اولا به مقابله با این موج و تبلیغات گسترده آن میپردازد و امیدوار است مخاطب را به این نتیجه برساند که «الزاما هر مهاجرتی موفقیت به همراه ندارد و هر مهاجری الزاما موفق نیست.».
 در کنار این پیام، نمایش سعی دارد روحیه سخت کوشی را در مخاطب بیدار کند و به نقطه مشترکی با تماشاگر برسد که مهم‌ترین عامل موفقیت «تلاش صحیح،انسانی و فکر شده» است. در ادامه در موقعیت‌هایی خاص نمایش انتقاداتی به برخی رفتارهای غیرانسانی دارد که در جامعه جریان پیدا کرده و به انتقاد از سیستم آموزشی، در مورد تشویق هیجان زدهء دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های مهندسی و پزشکی، که طی دهه‌های گذشته متعارف شده و در نظر عموم جامعه سایر رشته‌ها و تخصص‌ها را کم‌ارزش‌تر جلوه میدهد، میپردازد.




مطالب مرتبط

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ؛ پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان در آستانه برگزاری این رویداد مهم فرهنگی هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونمایی شد. در این مراسم که در ...

|

نظرات کاربران