در حال بارگذاری ...
در استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان به تماشای "ماشین نشین ها" نشست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان پنجشنبه شب با حضور در تالار تئاتر شهر سمنان، به تماشای نمایش "ماشین نشین ها" نشست.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ، فرشید فلاح در جریان تماشای این نمایش که به کارگردانی حسن سرچاهی به اجرا در آمد از عوامل و دست اندرکاران این نمایش تمجید کرد.

نمایش ماشین نشین ها در جشنواره اخیر تئاتر استان سمنان به عنوان یکی از نمایش های برتر جواز حضور در جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد.این نمایش که از شاهرود به نویسندگی علی خودسیانی و کارگردانی حسن سرچاهی با بازی حسن سرچاهی و میترا قرایی طبق برنامه از اول آذر در تالار تئاتر شهر سمنان به روی صحنه رفته است و اجرای آن تا پنجم آذر ادامه دارد.

این نمایش با پرداختن به یک معضل اجتماعی، مشکلات افراد بی خانمان و آسیب دیده را از ابعاد مختلف مورد نقد و بررسی قرار داده است.

ماشین نشین ها، خاطره‌بازی خیال‌انگیز یک زوج در فضای طبیعت‌گرایی(ناتورالیستی) را به نمایش می‌گذارد و نگاهی متفاوت به مشکلات اجتماعی مانند فقر، طلاق، حاشیه‌نشینی، کارتن‌خوابی و بی‌خانمانی دارد.

دو شخصیت نمایش "ماشین‌نشین‌ها" زن و شوهری هستند که بعد از ۲ سال و ۶ ماه و ۱۱ روز دوری به هم رسیدند و اکنون خاطراتشان را از شروع آشنایی تا تولد فرزندانشان مرور می‌کنند.

فضای این تئاتر تماشاگر را به دنیای جادویی، میانه راه و مرز بین رویا و تخیل می‌برد تا تخیلات او را تحریک کند و در نهایت او را در چندگانگی زنده یا مرده بودن شخصیت‌ها و رویا یا حقیقی بودن اتفاقات نمایش رها می‌کند.




مطالب مرتبط

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران