در حال بارگذاری ...

فعالیت های گروه هنری هرن در آستانه یکسالگی

یادداشت جواد رفیعیان سرپرست گروه هنری هنری هرن در آستانه یک سالگی این گروه نمایشی

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ، جواد رفیعیان سرپرست گروه هنری هرن طی یادداشتی فعالیت های این گروه را در آستانه یک سالگی آن بیان کرد .

یادداشت سرپرست گروه هنری هرن سمنان به مناسبت سالگردد تاسیس گروه، در سال های 79 -80 فعالیت خود را بعنوان بازیگر با تئاتر دانشگاهی آغاز کردم ، آرام آرام علاقه مندی ام به حوزه کارگردانی تئاتر بیشتر شد تا در سال 88 اولین نمایش خود را کارگردانی کردم. در آن زمان با دوست خوبم علیرضا مداح در گروه هنری ندای صحنه سمنان فعالیت می کردم و تا سال 98 از اعضای هسته مرکزی این گروه بودم. در طول این سالها در حدود 12 نمایش به ایفای نقش پرداختم و توانستم به یاری خدا تعداد 17 نمایش صحنه ای و خیابانی را کارگردانی کنم . در سال 98 و با توصیه ی دوست خوبم علیرضا مداح عزیز اقدام به تاسیس گروه نمودم. با صحبت و مشورت با چند تن از دوستان هنرمندم که هر کدام جایگاه ویژه ای در هنر شهر و استان داشتند پایه های تاسیس گروه شکل گرفت، آقایان حسین سلطانعلیان و امیر کرکه آبادی که هر کدام سابقه چندین سال فعالیت بازیگری و کارگردانی و دریافت جوایز متعدد در این زمینه ها را داشتند به همراه ابوالقاسم آزمون عزیز که از بازیگران با سابقه بود در کنار شهریار جعفری عزیز که کارشناس موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر تهران است و در جشنواره های موسیقی کشور و جشنواره های تئاتر جوایز زیادی را کسب نموده با من همراه شدند و هسته مرکزی گروه هنری هرن را تشکیل دادیم و مهرداد طاهریان عزیز ، داود خیرالله ، امین نجم الدین و ... نیز اعضای پوسته گروه.
ثبت گروه در سامانه وزارت ارشاد و اخذ مجوز تا مرداد 1399 به طول انجامید و سرانجام در 27 مرداد 1399 مجوز گروه صادر و فعالیت گروه هنری هرن به شکل رسمی آغاز گردید.
با توجه به همه گیری کرونا در کشور هسته مرکزی گروه اتاق فکر را تشکیل داد و نهایتا تصمیم به فعالیت گروه در فضای مجازی گرفته شد، که طی یک سال گذشته فعالیت های ذیل در گروه هنری هرن سمنان انجام گرفته است.
تولید نمایش رادیویی آهنگ های شکلاتی 
تولید نمایش رادیویی مفقود دوم 
تولید نمایش رادیویی شب بخیر جناب کنت 
تولید نمایش رادیویی اپرت قزاقی 
برگزاری جشن روز جهانی تئاتر در 7 فروردین 1400 با همکاری گروه های ندای صحنه و رستاخیز 
تولید برنامه رادیویی تئاتر شهر 

لازم بذکر است برنامه رادیویی تئاتر به مصاحبه با پیشکسوتان تئاتر استان سمنان می پردازد و همچنین مقالات چاپ شده تئاتر را با خوانش جوانان تئاتری شهر بصورت فایل صوتی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.
تا کنون 40 قسمت از این برنامه تولید و پخش شده و قسمت های بعدی نیز در حال تولید است. برنامه تئاتر شهر در فضای مجازی با آدرس زیر قابل دسترسی است. Heren_artgroup@

در اینجا لازم میدانم تا از دوستانم که در طول یکسال گذشته با گروه هنری هرن سمنان همکاری نمودند تا برنامه های مذکور تولید و در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد قدردانی کنم خصوصا آقایان علیرضا مداح( سرپرست گروه هنری ندای صحنه سمنان ) – فرشاد صالحیان ( مدیریت رادیو شهر شهرداری سمنان ) – مهرداد طاهریان – آرش رحیمیان – محمد رضوانی و اعضای هسته مرکزی گروه هنری هرن سمنان و تمام دوستانی که همراه ما بوده اند.




مطالب مرتبط

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ؛ پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان در آستانه برگزاری این رویداد مهم فرهنگی هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونمایی شد. در این مراسم که در ...

|

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

نظرات کاربران