در حال بارگذاری ...
در دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای جدید هیئت مدیره استان سمنان با مدیرکل هنرهای نمایشی مطرح شد:

مرکز هنرهای نمایشی از تولیدات نمایشی حمایت می‌کند

طی جلسه ای مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ، معاون هنری و سینمایی اداره کل ،  احمد مرادی حقیقی، بابک صبوری ، حسین نصیری و مصطفی باقرآبادی اعضای جدید هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان با قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی و  رونده مدیر هماهنگی تئاتر استان ها دیدار کردند .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ، در این نشست، فرشید فلاح ضمن تشکر از دکتر آشنا با توجه به معضلات استان در ایام شیوع ویروس کرونا به بیان مشکلات پیش روی تئاتر استان پرداخت .

در ادامه احمد مرادی اذعان داشت تئاتر استانن در دو سه دهه گذشته با حضور پیشکسوتان و قدمای تئاتر استان رونق بیشتری داشت و تقریباً هر ساله گروه های استان در جشنواره های منطقه ای حضور فعال داشتند و به مرور به دلیل بی مهری و کم لطفی برخی از مدیران حضور آن ها کم رنگ و کم فروغ شد و به تبع آن کیفیت تئاتر استان نیز دچار خدشه شد.  در حال حاضر  با حضور جوانان مستعد و خلاق در استان باید تمهیدی اندیشید تا با به میدان آمدن پیشکسوتان در کنار جوانان مستعد و خوش ذوق استان اتفاقات خوبی در تئاتر استان رخ دهد .

بابک صبوری عضو هیئت مدیره نیز گفت: استان سمنان از جمله معدود استان های کم جمعیت کشور است که به منظور حل مشکلات فرهنگی و هنری نیاز به توجه بیشتر مالی دارد و از مدیرکل هنرهای نمایشی درخواست کرد، درمورد تخصیص اعتبارات و تفاهم نامه های مربوطه عنایات بیشتری به استان داشته باشند و در پرداخت مطالبات تفاهم نامه سال گذشته نیز جهت رفع مشکلات تسریع نمایند

وی جشنواره تئاتر خیابانی و جشنواره ملی و پرفورمنس را  یک فعالیت ملی برای استان مطرح نموده و از دکتر آشنا درخواست حمایت مالی از این جشنواره داشت. اختصاص اعتباری جهت برطرف نمودن برخی مشکلات جزئی سالن های نمایش و پلاتوها از جمله پروژکتورهای نور و لامپ های مورد نظر جهت بهره برداری بهتر از فضاهای هنری از درخواست های صبوری بود .

در این جلسه دیگر اعضاء نیز نکته نظرات خود را مطرح کردند.

دکتر آشنا ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: در خصوص جشنواره ملی پرفورمنس پس از دریافت طرح و پروپازال مربوطه در جلسات تخصصی مطرح خواهد شد و در خصوص مکاتبات گذشته مبنی بر دستور وزیر محترم در راستای تخصیص مبالغی برای تعمیر و تجهیز نور و سالن ها و پلاتوهای استان پیگیری لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز هنرهای نمایشی از تولیدات نمایشی حمایت می کند از حاضرین خواستند چنانچه نویسندگان استانی  آثاری با موضوعات دفاع مقدس ، مهدویت و... داشته باشند به اداره کل هنرهای نمایشی ارسال  کنند تا پس از تأیید شورای تخصصی مورد حمایت مالی قرار دهند .

مدیرکل هنرهای نمایشی به ارائه تسهیلات و امکانات آموزشی از جمله CD  آثار و کتاب تأکید کرد و با توجه به پیگیری نشست انجمن های هنرهای نمایشی استان ها بر مبنای اساسنامه جدید به عنوان مؤسسات چندمنظوره افزود مسیر واگذاری اماکن فرهنگی و هنری از جمله تئاتر شهر به انجمن ها هموارتر شده است.

پس از این دیدار اعضای حاضر در جلسه ای جداگانه با حسن رونده مدیر هماهنگی تئاتر استان ها به بحث و بررسی پیرامون مشکلات تئاتر استان ها و تبادل نظر پرداختند.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

آثار با کیفیت و ارزشی و معنوی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

آثار با کیفیت و ارزشی و معنوی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا است

فرشید فلاح، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان سمنان، بر این باور است که رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بها دادن به کارهای ارزشی، خود را در آثار اجرا شده نشان داده و نمایش‌های با کیفیت بالا و رویکرد ارزشی و معنوی در جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا هستند و در ابراز ...

|

پیام مدیرکل ارشاد سمنان به جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم

هنر نمایش، تلاشی ارزشمند در راه آگاهی و دانایی است
پیام مدیرکل ارشاد سمنان به جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم

هنر نمایش، تلاشی ارزشمند در راه آگاهی و دانایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در پیامی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، هنر نمایش را تلاشی ارزشمند در انتقال مفاهیم به مخاطب و آغاز مسیر پر فراز و نشیب آگاهی و دانستن معرفی کرد.

|

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران