در حال بارگذاری ...

اولین نشست سال 1400 انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

اولین نشست سال ۱۴۰۰ انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون هنری و سینمایی و اعضای هیئت مدیره انجمن

به گزارش خبرنکار ایران تئاتر از استان سمنان ، در اولین نشست سال با مدیرکل محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب اقای فلاح در اردیبهشت ۱۴۰۰ ،باحضور معاون امور هنری و سینمایی اداره کل و احمد مرادی حقیقی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان، آقای بابک صبوری عضو هیات مدیره این انجمن ، سیدرحیم موسوی پیش کسوت هنر تئاتر در استان ،سرکار خانم رضی آبادی مسئول پورتال سایت ایران تئاتر (درگاه استانی) و سرکار خانم اسکندری کارشناس معاون هنری و سینمایی  به بیان مسایل و مشکلات این هنر پرداختند.

در ابتدا آقای دلارام معاون هنری و سینمایی ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان دستور جلسه را مبنی بر بحث و گفتگو پیرامون برنامه های پیشنهادی انجمن در سال 1400 و مطالبات سال گذشته انجمن مطرح نموده 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه این اداره کل حامی برنامه های انجمن نمایش است خواستار ارائه برنامه های این انجمن به صورت اولویت بندی شد.

فرشید فلاح گفت: حمایت این اداره کل  از فعالیت های انجمن نمایش نیز متناسب با اعتبارات است و در صورت اولویت بندی

 می توان  از فعالیت ها حمایت کرد.

و نیز افزود : کرونا برای هنر و فعالیت های هنری هم فرصت و هم تهدیداست وبا شرایط فعلی حداقل شش ماه دیگر را ممکن است با کرونا زندگی کنیم و باید فعالیت های فرهنگی هنری را نیز با این شرایط تطبیق و اجرا نماییم .

وی اظهار داشت :سالن های نمایش در شرایط نارنجی هم می توانند با رعایت پروتکل ها فعالیت کنند.

در ادامه جناب اقای موسوی در این نشست با تاکید بر خسارت و مشکلاتی که شیوع ویروس کرونا برای فعالیت های هنری به ویژه تئاتر ایجاد کرده است گفت: قریب 15 ماه است که کرونا بچه های تئاتر را خانه نشین کرده است .

وی با اشاره به مشکلات اعتباری برای هنر و هنرمندان تصریح کرد: متاسفانه زیر سایه فرهنگ اعتبارات بخش هنر تحلیل و از بین رفته است در حالیکه فرهنگ نیز از قالب هنر جلوه و نمود پیدا می کند.

این پیشکسوت هنر نمایش استان سمنان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم فرهنگ رشد کند باید به هنر توجه شود و اگر هنر رشد پیدا نکند فرهنگ هم رشد نخواهد کرد.

مرادی حقیقی رئیس انجمن نیز گزارشی از فعالیت های سال 1399 را پیرامون برگزاری جشنواره تئاتر استان ارائه داده و در ادامه پیرامون برنامه های پیشنهادی 1400 توضیحاتی را بیان داشته و بر الویت برگزاری جشنواره تئاتر استان و جشنواره خیابانی و همچنین بازگشایی سالن ها و پلاتوهای تمرین تأکید نمودند .

مرادی حقیقی با تاکید بر اینکه سالی که گذشت بدترین سال برای هنر نمایش بود  انتظار داریم در سال 1400 برای رفع کمبودها و توسعه این هنر توجه ویژه ای به این انجمن و هنر نمایش در استان سمنان صورت گیرد.

بابک صبوری عضو هیئت مدیره انجمن نمایش استان سمنان نیز حمایت از هنرمندان تئاتر را بسیار ضروری خواند و گفت: حرفه بیش 100 نفر از فعالان تئاتر در استان سمنان اجرای نمایش و منبع درآمد آنها این هنر است که به صورت حرفه ای فعالیت دارند.

در ادامه نیز : در رابطه با جشنواره تئاتر خیابانی و چگونگی برگزاری آن و همچنین دعوت از گروه های برگزیده تئاتر خیابانی کشور جهت اجرا در استان را تشریح نمود و در خصوص برگزاری ثبت اساس نامه جدید انجمن و برگزاری مجمع نمایندگان گروه ها و انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید توضیحاتی را ارائه نمود و تاریخ 1400/2/31 را جهت برگزاری مجمع پیشنهاد دادند .

در پایان جناب آقای فلاح ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده اظهار داشتند براساس الویت های اعلام شده انجمن هنرهای نمایشی استان در خصوص برنامه های پیشنهادی 1400 بررسی های کارشناسی و مالی جهت تأمین اعتبارات لازم از منابع موجود در اداره کل و دیگر سازمان های فرهنگی هنری صورت خواهد پذیرفت و نسبت به اجرای هرچه بهتر برنامه ها تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست .




مطالب مرتبط

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان  دیدار کرد
در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان دیدار کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برسی جدی و گفتمان مشکلات تئاترهای استان‌ها با نماینده اعضای شورای مشورتی انجمن‌های کشور و هنرمندان و مسئولان استان سمنان دیدار کرد.

|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

آثار با کیفیت و ارزشی و معنوی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

آثار با کیفیت و ارزشی و معنوی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا است

فرشید فلاح، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان سمنان، بر این باور است که رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بها دادن به کارهای ارزشی، خود را در آثار اجرا شده نشان داده و نمایش‌های با کیفیت بالا و رویکرد ارزشی و معنوی در جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا هستند و در ابراز ...

|

پیام مدیرکل ارشاد سمنان به جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم

هنر نمایش، تلاشی ارزشمند در راه آگاهی و دانایی است
پیام مدیرکل ارشاد سمنان به جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم

هنر نمایش، تلاشی ارزشمند در راه آگاهی و دانایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در پیامی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، هنر نمایش را تلاشی ارزشمند در انتقال مفاهیم به مخاطب و آغاز مسیر پر فراز و نشیب آگاهی و دانستن معرفی کرد.

|

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران