در حال بارگذاری ...

ساز و کاری نو ، متناسب با شرایط جهت فعالیت های نمایشی

طی جلسه ای با مدیر شبکه نمایش نت و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، احمد مرادی حقیقی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان مطرح شد ، با توجه به شرایط بغرنج ویروس کرونا بران شدیم ساز و کاری نو جهت فعال شدن گروه های نمایشی ایجاد کنیم

به گزارش تئاتر سمنان، در آبان ماه طی جلسه ای در دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان مطرح شد : باتوجه به شرایط بغرنج انتشار ویروس کرونا در کشور و توقف فعالیت های هنری ، بخصوص هنر نمایش و عدم امکان تمرین و آماده سازی نمایش توسط گروه های تئاتر و به تبع آن وارد آمدن خسارت های مالی و ضرر و زیان به اهالی تئاتر، برآن شدیم تا ساز و کاری نو متناسب با شرایط جهت فعالیت های نمایشی و اجرای آثار گروه ها و بهره مندی علاقه مندان و تماشاچیان تئاتر از این هنر فاخر بیابیم تا ضمن فعال شدن گروه های نمایشی و استمرار اجرای نمایش ، روزنه ای برای روشن نگاه داشتن تئاتر در استان ها ایجاد گردد . براین اساس بنا به پیشنهاد جناب آقای صفار رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و دعوت از آقای نوروزی مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی نمایش نت به استان سمنان ، نشستی با حضور این عزیزان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان و اعضای هیئت مدیره ، اقایان بابک صبوری و حسین نصیری و همچنین سرکارخانم رضی آبادی مسئول پورتال ایران تئاتر (درگاه استان سمنان) در محل دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان برگزار شد.
ابتدا آقای مرادی حقیقی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان ضمن عرض خوش آمدگویی و ارائه گزارشی کوتاه از وضعیت تئاتر و گروه های نمایشی استان و بررسی مشکلات موجود و چگونگی رفع معضل اقتصادی تئاتر و خودکفایی هنرهای نمایشی را بامهمانان عزیز آقای نوروزی و آقای صفار و دیگر اعضای حاضر به بحث گذاشت .
در ادامه جناب آقای نوروزی مدیر شبکه نمایش نت ، ضمن تشریح فعالیت های این شبکه و چگونگی بهره‌مندی گروه های نمایشی و انجمن استان ها از پخش آنلاین آثار تولید شده و برگزاری جشنواره های صحنه ای و خیابانی و همچنین استفاده از آثار و تولیدات فاخر تئاتر دنیا با زیرنویس فارسی و اجراهای گروه های حرفه ای تهران و دیگر استان های کشور بصورت آفلاین ، اشاره فرمودند گروه های نمایشی می توانند با عضویت در این شبکه و ارائه آثار و تولیدات حال و گذشته خود با ساز و کار تعریف شده از امکانات مالی نیز بهره مند شوند.

در این راستای نوروزی اظهار کردند که در ابتدای راه هستیم و درآینده ی نزدیک و حمایت گروه ها از شبکه نمایش نت، تمامی گروه های نمایشی انتفاع بهتری خواهندرسید . 
درادامه جلسه مقرر گردید آقای نوروزی مدیر شبکه نمایش نت در جلسه ای باحضور هنرمندان و سرپرستان گروه های نمایشی استان به طور مفصل خدمات شبکه نمایش نت به هنرمندان را تشریح کرده و به سؤالات و ابهامات آن ها پاسخ دهند‌.
در پایان اعضای محترم هیئت مدیره انجمن نمایش استان سمنان نیز ضمن اعلام حمایت از این طرح ، برای روزهای بهتر و شکوفاتر شدن تئاتر استان اظهار امیدواری کردند.

 




مطالب مرتبط

در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان  دیدار کرد
در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان دیدار کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برسی جدی و گفتمان مشکلات تئاترهای استان‌ها با نماینده اعضای شورای مشورتی انجمن‌های کشور و هنرمندان و مسئولان استان سمنان دیدار کرد.

|

نظرات کاربران