در حال بارگذاری ...
با حضور رییس انجمن هنرهای نمایشی و هیئت مدیره و سرپرستان گروه‌ها تصمیم گیری شد

برگزاری دو جشنواره نمایشی در سمنان

طی جلسه ای با حضور رییس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان ، اعضای هیئت مدیره و سرپرستان گروه های نمایشی در خصوص برگزاری جشنواره تئاتر استانی و جشنواره مجازی تئاتر در خانه جهت مشارکت گروه های نمایشی به بحث و تبادل نظر پرداختند

به گزارش تئاتر سمنان، روز سه شنبه۴ شهریور ۹۹ انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان طی جلسه ای با حضور رئیس انجمن ، اعضای هیئت مدیره و سرپرستان گروه های نمایشی در خصوص جشنواره تئاتر استانی و جشنواره مجازی تئاتر در خانه جهت مشارکت گروه های نمایشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

احمد مرادی حقیقی رئیس انجمن هنرهای نمایشی پیرامون پیرامون برگزاری جشنواره مجازی تئاتر در خانه جهت مشارکت گروه های نمایشی و رهایی از انفعال بازیگران اظهار داشت هرگروه نمایشی ثبت شده میتواند حداکثر ۵ اثر با حداقل زمان ۳ تا حداکثر ۱۰ دقیقه به جشنواره ارسال نمایند، تا بدینوسیله بازیگران بیشتری در جشنواره مشارکت نمایند و همچنین گروه های فعال ثبت نشده نیز می توانند حداکثر ۲ اثر به جشنواره ارسال نمایند. 

درادامه جلسه در خصوص جشنواره تئاتر استانی بحث و تبادل نظر گردید و با توجه به شرایط خاص استان و مکاتبات مرکز هنرهای نمایشی که برگزاری جشنواره تئاتر استانی ، یا مجازی و یا بازبینی آثار اجرا شده توسط هیئت داوران مجاز دانسته ، نظر به اینکه بسیاری از گروه ها فایل ضبط شده از اثر خود را در اختیار ندارند لذا چنانچه اداره کل مشکل پلاتوهای تمرین و سالن نمایش را جهت اجرای زنده برای داوران حل نماید متقاضی شرکت در جشنواره خواهند بود . در غیر این صورت امکان حضور گروه ها در جشنواره تئاتر استانی مقدور نخواهد بود . ضمناً گروه ها درخواست بازگشایی هرچه سریعتر پلاتوها و سالن های اجرا با رعایت پروتکل بهداشتی را داشته اند. 

در این جلسه سرپرستان و نمایندگان گروه های نمایشی بامداد ، ندای صحنه، هدف، یک  نصر، آستنک ، هرن ، دلفی سا ، محک ، تابان ، اسرو حضور داشتند . ضمناً مباحث مورد نظر تلفنی با سرپرستان گروه ها و نماینده انجمن هنرهای نمایشی شهرستان های شاهرود و دامغان نیز در میان گذاشته شد.




مطالب مرتبط

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان  دیدار کرد
در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان دیدار کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برسی جدی و گفتمان مشکلات تئاترهای استان‌ها با نماینده اعضای شورای مشورتی انجمن‌های کشور و هنرمندان و مسئولان استان سمنان دیدار کرد.

|

گفت‌و‌گو با داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)

مسلم قاسمی: تئاتر خیابانی باید اتاق فکر داشته باشد
گفت‌و‌گو با داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)

مسلم قاسمی: تئاتر خیابانی باید اتاق فکر داشته باشد

مسلم قاسمی، داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان)، بر این باور است که بدون توجه متفکرانه نباید توقع تحولی چشمگیر در این‌ گونه نمایشی داشت و لازم است اتاق فکری متشکل از کارشناسان آگاه و مسلط به دانش روز تشکیل شود تا ضمن برگزاری کلاس‌های آموزشی، تمام ...

|

نظرات کاربران