در حال بارگذاری ...
در نشست مدیران تئاتری سمنان مطرح شد:

ابهام در برگزاری جشنواره تئاتر استانی به دلیل شرایط ویروس کرونا

نشست رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان و اعضای هیئت مدیره با معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص برگزاری جشنواره تئاتر استانی

به گزارش تئاترسمنان ، نشست رییس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان به همراه اعضای هیئت مدیره با معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بررسی شرایط برگزاری جشنواره های پیشنهادی و برنامه های سال 99 در تاریخ 99/4/10 برگزار شد. 
دراین جلسه درخصوص برگزاری جشنواره تئاتر استانی با توجه به نامشخص بودن اعتبارات مربوطه و منابع مالی ، پیشنهاد شد نسبت به انتشار فراخوان جشنواره اقدام گردد تا در زمان مناسب ضمن بررسی شرایط بهداشتی و ایمنی در برابر ویروس کرونا و منابع مالی رأساً نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری جشنواره تئاتر استانی تصمیم نهایی أخذ شود.
در ادامه جلسه ، احمد مرادی حقیقی طرح جشنواره مجازی تئاتر در خانه جهت شرکت شهروندان استان با موضوع کرونا را نیز مجددا مطرح کرد و به اتفاق آراء مقرر گردید این طرح در الویت قرار گرفته و اداره کل نسبت به تأمین منابع مالی آن اقدام نماید .
همچنین معاون هنری سینمایی اذعان داشت طرح ملی نمایشنامه نویسی طنزهای کوتاه در فضای مجازی در صورت تأمین مالی از سوی مرکز و استانداری برگزار خواهد شد .
درادامه صبوری عضو هیئت مدیره انجمن نیز پیرامون منطقه ای شدن جشنواره دوسالانه خیابانی گرمسار توضیحاتی ارائه دادند و مقرر شد در شرایط فعلی که اجرای نمایش های صحنه ای با رعایت پروتکل های بهداشتی به سادگی صورت نمی پذیرد. گروه های نمایشی استان به سمت اجراهای خیابانی و تئاتر خیابانی سوق داده شوند و از آنجا که نمایشنامه های خیابانی امکان بلیط فروشی ندارند به منظور حمایت از آنها منابعی را به این منظور درنظر بگیرند .
 

 




مطالب مرتبط

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ؛ پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان در آستانه برگزاری این رویداد مهم فرهنگی هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونمایی شد. در این مراسم که در ...

|

نظرات کاربران