در حال بارگذاری ...
از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان عنوان شد:

کرونا اندک بضاعت هنر نمایش در استان سمنان را گرفت

رییس انجمن نمایش استان سمنان با تاکید بر خسارت سنگین کرونا و تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری به هنر نمایش گفت: ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن اندک بضاعت را از هنرمندان و هنر نمایش گرفت و این هنر را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان، احمد مرادی حقیقی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان در نشست مسوولان انجمن های فرهنگی هنری استان با معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان بر ضرورت حمایت از فعالیت های فرهنگی هنری تاکید کرد و دراین خصوص، بیانیه درخواست این انجمن را به شرح زیر قرائت کرد:

«بنام خداوند جان وخرد 

عرض سلام و احترام خدمت استاندار محترم و تمامی هنرمندان و حاضرین در جلسه ، عذرخواهم که مجالی برای تعارفات مرسوم اینگونه جلسات نیست و اما بعد ، ای کاش فرصتی بود تا احوالات تئاتر این استان ، این شیر بی یال و دم اشکم را در قالب یک نمایش طنز در این جلسه به صحنه می بردم اما افسوس که فرصت اندک است و باید بیشترین بهره را برد . جناب آقای استاندار همه میدانیم و همگان می دانند که هنر نمایش یکی از تأثیرگذارترین هنرها در انتقال پیام و مفاهیم به مخاطب خود است و البته یکی از پرهزینه ترین هنرها نیز می باشد . به عرض می رساند هنرهای نمایشی استان سمنان با 20 گروه نمایشی ثبت شده و حداقل 10 گروه زیرمجموعه ، مجموعاً با 30 گروه نمایشی در سطح استان با بضاعت اندک خود به فعالیت های خود ادامه می دهد که این بحران اسف بار ویروس کرونا در ماه های گذشته همین اندک بضاعت را نیز از ما گرفت و هنرمندان را با مشکلات عدیده معیشتی مواجه ساخت . انجمن هنرهای نمایشی علاوه بر اجراهای عمومی گروه های نمایشی در سراسر استان ، حداقل یک اتفاق هنری را تحت عنوان جشنواره تئاتر استان با یاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان مدیریت می نماید که در سال گذشته 30 اجرای عمومی نمایش و برگزاری سی امین جشنواره تئاتر استان و دومین دوسالانه نمایش خیابانی عملکرد این انجمن می باشد و امسال نیز علاوه بر جشنواره تئاتر استان برای روحیه بخشی شهروندان و مشارکت آنها در فعالیت های فرهنگی و هنری در این روزهای کرونایی و قرنطینه طرح برگزاری جشنواره مجازی تئاتر در خانه را برای شهروندان استان تهیه و آماده اجرا دارد که نیاز به حمایت مالی است و انتظار می رود استانداری محترم از سرفصل های مربوطه ما را یاری نماید . همچنین طرح ملی نمایشنامه نویسی نمایش های طنز کوتاه جهت پایه گذاری جشنواره ملی نمایش های طنز کوتاه ، در راستای ایجاد نشاط اجتماعی نیز از جمله طرح هایی است این انجمن به استانداری محترم تقدیم نموده تا در خصوص این حرکت و اتفاق هنری درسطح ملی انجمن را یاری نماید . جناب استاندار توجه دارید که کمیت و کیفیت فعالیت های هنری هر شهر و هر کشور نشانگر توسعه فرهنگی ، سیاسی و حتی اقتصادی آن است ، پس اگر استانی توسعه یافته می خواهید از این جمع و از این تشکلهای فرهنگی و هنری حمایت کنید و البته ازمابیشتر، جناب آقای استاندار پیشتر بارها طرحی برای حمایت ازتولیدات هنرمندان بمنظور رشد وتوسعه هنردراین استان ارائه شداما متاسفانه همت کافی برای تحقق آن دیده نشد. پیشنهاد گردید صندوقی تحت عنوان حمایت از تولیدات هنرمندان در استان با مدیریت استانداری محترم تشکیل شود و استانداری، با نفوذ و قدرت تشکیلاتی که دارد از سازمان ها و نهادهای فرهنگی و هنری که بودجه های کلان فرهنگی و بعضاً بیشتر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار دارند بخواهد حداقل بخشی از آن اعتبارات را سالانه در این صندوق قرار داده و شورایی نیز با ترکیب نمایندگان سازمان ها و نهادهای حامی بر عملکرد آن نظارت نماید .تا بدینوسیله بتوان از تولیدات هنری هنرمندان و انجمن ها حمایت کرد . بی شک اگر چنین اتفاق میمونی به وقوع بپیوندد از اقدامات نادری است که بنام استان سمنان ثبت و یادگاری نیک از استاندار محترم باقی خواهد ماند .

جناب استاندار ما سربازان عرصه فرهنگ و هنردر میدان مبارزه با تهاجم فرهنگی هستیم که مهمات نداریم و البته با همین اندک بضاعت پیش میتازیم اما تلفات ما زیاد است و لذا اگر میخواهید در این میدان پیروز و سربلند باشم و به وظایف و مسئولیت خود به خوبی عمل نماییم به ما مهمات و تجهیزات برسانید و اگر حمایت کافی از این حوزه و انجمن های فرهنگی و هنری صورت نپذیرد نه تنها جهشی در تولید محصولات فرهنگی وهنری در سال جاری که تأکید رهبری است نخواهیم داشت بلکه این کشتی طوفان زده عن قریب به گل خواهد نشست.

احمد مرادی حقیقی 

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان»

رییس انجمن نمایش استان سمنان در این نشست با تاکید بر رسالت و اهمیت هنر تئاتر، خواستار حمایت مسوولان استان  برای رفع نیازهای اعتباری، ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله سالن های نمایش استاندارد و پلاتوهای مناسب و ... شد.

 




مطالب مرتبط

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

نظرات کاربران