در حال بارگذاری ...
با گویش سمنانی

نمایش «بازرس» اثر نیکلای گوکول به روی صحنه میرود

احمد مرادی حقیقی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان سمنان و بازیگر نمایش «بازرس» اثر نیکلای گوگول از این اثر هنری می گوید .

به گزارش تئاتر سمنان ، احمد مرادی حقیقی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و بازیگر نمایش «بازرس»اثر نیکلای گوگول در مصاحبه ای بیان کرد : این نمایش به کارگردانی سید رحیم موسوی با بیش از 30 نفر بازیگر و عوامل ماه هاست که در حال تمرین است .

از ابتدای امسال (1398) طی چندین جلسه ای که آقای موسوی سرپرست گروه تئاتر بامدادبا برخی از اعضای شورای مرکزی گروه داشتند پیرامون انتخاب متن نمایش بحث شد و چندین متن پیشنهادی مورد مطالعه قرار گرفت و نهایتاً نمایشنامه بازرس گوگول برای تمرین و اجرا انتخاب شد . پس از انتخاب متن بلافاصله از از همان ماه های ابتدایی امسال با درج فراخوانی در گروه های مجازی که غالباً هنرمندان عضو هستند دوستان علاقه مند به همکاری با این گروه دعوت شدند و روخوانی نمایش آغاز شد.

مرادی افزود :با توجه به بالا بودن پرسناژ این نمایش که بالغ بر 30 نفر می باشند علیرغم تمامی مشکلات پیش رو ، تمرینات به خوبی پیشرفت و در آبان ماه جهت صدور و اخذ مجوز اجرا مورد بازبینی شورای نظارت بر نمایش شهرستان سمنان قرار گرفت و در نوبت اجرا و رزرو سالن گذاشته شد .

وی گفت : این نمایش در ژانر کمدی است و چیزی که آنرا نسبت به تمامی اجراها از این نسخه  نمایش گوگول متمایز می سازد اجرا به گویش سمنانی برای شهروندان سمنانی است . چنانچه توفیق یار گردد و مورد اقبال تماشاچی قرار گیرد چند شبی نیز در صورت هماهنگی به فارسی اجرا خواهیم رفت.

احمد مرادی ادامه داد : ویژگی دیگر این نمایش حضور حدود 10 نفر از بازیگران قدیمی و پیشکسوت در کنار بازیگران جوان است که نمایش را دیدنی تر کرده است .

در پابان افزود : اجرای این نمایش در سالن تئاتر شهر سمنان از 5 یا 6 دی ماه آغاز خواهد شد که امید است شهروندان عزیز سمنانی با استقبال از این نمایش مارا مورد لطف خود قرار دهند.




مطالب مرتبط

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ؛ پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان در آستانه برگزاری این رویداد مهم فرهنگی هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونمایی شد. در این مراسم که در ...

|

نظرات کاربران