در حال بارگذاری ...

بزرگداشت یاد استاد کیارستمی توسط انجمن سینمای جوانان سمنان

مراسم گرامیداشت یاد عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینمای ایران با حضور جمعی از هنرمندان و هنرجویان انجمن سینمای جوانان سمنان در مجتمع فرهنگی هنری کومش این شهر برگزار شد.

علی همتی سرپرست انجمن سینمای جوانان سمنان در این مراسم با اشاره به ویژگی های سینمای کیارستمی به سوالات هنرجویان این انجمن در خصوص سینمای کیارستمی پاسخ گفت.

در این آیین با بیان مطالبی از شیوه کارگردانی و نیز فیلم شناسی این کارگردان بزرگ سینما، مصاحبه ای از عباس کیارستمی توسط کارگردان بزرگ سینما کوئینتین تارانتینو با این کارگردان مطرح سینمای ایران پخش شد. 

هایده رییس زاده  شاعر و سفالگر نیز که در زمینه اشعار کیارستمی پژوهشی انجام داده است نیز در این مراسم با بیان اینکه شعر کیارستمی همان سینمای کیارستمی است در زمینه ویژگی های شعر و شاعرانه عباس کیارستمی مطالبی بیان کرد. 

پخش قطعاتی از فیلم مشق شب، تیزری از فیلم کپی برابر اصل و نیز پخش فیلم کوتاه «دو راه حل برای یک مساله» از دیگر بخش های این برنامه بود تا هنرجویان با فیلم های مختلف کیارستمی در دوره های مختلف کاری وی  آشنا شوند. 

هنرمندان و هنرجویان سینمای جوانان سمنان در این مراسم به یاد خالق فیلم زندگی و دیگر هیچ  فاتحه ای قرائت و شمعی را به یاد این کارگردان سینما روشن کردند.




نظرات کاربران