در حال بارگذاری ...
با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان

نشست ستاد سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر استان سمنان برگزار شد

اولین جلسه شورای سیاستگذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان، در این نشست که در 21 تیرماه 1400 تشکیل شد ،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ، معاون هنری و سینمایی اداره کل ، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و اعضای هیات مدیره انجمن نمایش حضور داشتند  و چگونگی برگزاری سی و دومین جشنواره تئاتر استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 ابوالفضل دلارام معاون هنری و سینمایی اداره کل ضمن عرض خیر مقدم به اعضای شورا ، دستور جلسه را به سمع حاضرین رسانده ودر این نشست به تبیین ساختار ستاد سیاست گذاری جشنواره تئاتر پرداخت و هدف این نشست را برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره تئاتر استانی بیان کرد.

 فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان سمنان، ضمن خوش آمد گویی به اعضای حاضر ، دو نکته را جهت آغاز بحث و گفتگو عنوان نموده که اساساً آیا با توجه به شرایط حاد کرونا، محدودیت های اعمال شده و شرایط سخت تولید نمایش آیا جشنواره تئاتر برگزار شود یا خیر و در صورت برگزاری ، تلاش شود از مشارکت های دیگر سازمان ها نیز بهره گرفته شود .

در ادامه آقای فلاح مبنی بر برگزار نشدن جشنواره تئاتر استان اظهار داشت به جای برگزاری جشنواره بهتر است هزینه ها صرف حمایت از چند گروه خوب استان برای تولید آثار کیفی و فاخر شود .

در این راستا مرادی حقیقی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ، ضمن تأیید این پیشنهاد اظهار داشت با توجه به سهمیه اندک تولیدات نمایشی استان ها ، که از طریق جشنواره های استانی به فجر راه پیدا خواهند کرد و این سهمیه از 12 اثر تجاو نمی کند ، اغلب استان ها رغبتی به برگزاری جشنواره تئاتر استان ندارند و بهتر است جشنواره از قالب رقابتی خارج و هزینه ها صرف تولیدات فاخر و اجرای عمومی شود . و نهایتاً برای خالی نبودن عریضه دو اثر از آثار متقاضیان از بین اجراهای عمومی به تشخیص هیئت داوران به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی گردند .

همچنین سید رحیم موسوی پیش کسوت تئاتر استان و مدیر عامل جدید انجمن نیز حضور تولیدات استان را در جشنواره فجر ملاک سطح کیفی تئاتر استان ندانسته و اظهار داشت که سال هاست گروه های قدیمی و ریشه دار از این مرحله گذر کرده و اعتقادی به شرکت آثارشان در جشنواره ها ندارند و صرفاً به تولیدات و اجرای عمومی فکرمی کنند و به تعیین سهمیه و نحوه برخورد دبیرخانه جشنواره فجر و اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به نمایش استان ها نیز انتقاد کرد .

بابک صبوری عضو شورای سیاستگذاری ، ضمن اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی که به صورت دوسالانه صورت می پذیرد ،  بر تأمین اعتبار لازم و کافی برای برگزاری جشنواره تئاتر استان و جهت غیر متمرکز برگزار شدن جشنواره تئاتر استانی و تأکید بر حمایت اجراهای عمومی،  اداره کل میزان حمایت خود را اعلام کند و  انجمن نیز نهایت سعی خود را در جذب کمک های دیگر سازمان ها و اسپانسر به کار خواهد گرفت . در نهایت ضمن معرفی سید رحیم موسوی به عنوان دبیر سی و دومین جشنواره تئاتر استان و تعیین تاریخ برگزاری جشنواره در نیمه دوم آبان ماه 1400 ، مقرر گردید نسبت به صدور فراخوان جشنواره در اسرع وقت اقدام گردد .




مطالب مرتبط

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان  دیدار کرد
در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان دیدار کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برسی جدی و گفتمان مشکلات تئاترهای استان‌ها با نماینده اعضای شورای مشورتی انجمن‌های کشور و هنرمندان و مسئولان استان سمنان دیدار کرد.

|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

آثار با کیفیت و ارزشی و معنوی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

آثار با کیفیت و ارزشی و معنوی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا است

فرشید فلاح، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان سمنان، بر این باور است که رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بها دادن به کارهای ارزشی، خود را در آثار اجرا شده نشان داده و نمایش‌های با کیفیت بالا و رویکرد ارزشی و معنوی در جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم در حال اجرا هستند و در ابراز ...

|

پیام مدیرکل ارشاد سمنان به جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم

هنر نمایش، تلاشی ارزشمند در راه آگاهی و دانایی است
پیام مدیرکل ارشاد سمنان به جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم

هنر نمایش، تلاشی ارزشمند در راه آگاهی و دانایی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، در پیامی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، هنر نمایش را تلاشی ارزشمند در انتقال مفاهیم به مخاطب و آغاز مسیر پر فراز و نشیب آگاهی و دانستن معرفی کرد.

|

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران