در حال بارگذاری ...
برای رفع ابهامات و همدلی برگزار شد

نشست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با هنرمندان

نشست هنرمندان تئاتر استان با مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان، پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت های هنری در سال گذشته و بروز مشکلات فراوان برای خانواده تئاتر و سوالات و ابهامات وگلایه های فراوان پیرامون عدم بازگشایی کارگاه های تمرین و سالن های نمایش جهت اجرای عمومی نمایش ها، فلاح مدیر کل ارشاد استان، دلاام معاون معاون هنری و سینمایی رئیس انجمن هنرهای نمایشی احمد مرادی حقیقی ، بابک صبوری نماینده اعضای هیئت مدیره نشستی با هنرمندان تئاتر استان سمنان برگزار نموده

 فلاح ضمن برشمردن مشکلات و سختی ها و مشقات تحمیل شده بر هنرمندان در سال گذشته سال 1399 را سال تلخی برای مردم به خصوص قشر هنرمندان به ویژه هنرمندان تئاتر دانستند .

درادامه این نشست با طرح سؤالی مبنی بر اینکه اگر چنانچه کارگاه های نمایشی بازگشایی نشود و هنرمندان امکان اجرای آثار خود را نداشته باشند عملاً هیچ گونه جشنواره یا اتفاق هنری دیگری رخ نخواهد داد . فلاح پاسخ داد که با توجه به قرار گرفتن عنوان شغلی تئاتر از رسته 3 به 2 این امکان بوجود آمده است که هنرمندان بتوانند در شرایط نارنجی و زرد فعالیت های خود را با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گیرند .

در همین راستا مقرر شد مسئول مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های استان در مورد بازگشایی کارگاه های نمایش تسهیل و شرایط لازم را فراهم نمایند . همچنین با توجه به محدودیت اجراها در سالن های نمایشی پیشنهاد طرح اجرای کافه ای و آپارتمانی با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر گردید طبق روال شورای نظارت بر نمایش آثارمربوطه در قالب اجراهای کافه ای و آپارتمانی بررسی و پس از بازبینی نسبت به صدور مجوز اجرا اقدام گردد .

در پایان جلسه بدنبال پیشنهاد یکی از هنرمندان مبنی بر جلسات دوره ای با مدیر کل مقرر گردید هر فصل یک نشست با مدیر کل ارشاد استان جهت بررسی مشکلات و موانع احتمالی در اجرای مصوبات برگزار گردد و مدیر کل ضمن پذیرش این موضوع ضمن تشکر از برگزاری این نشست دوستانه جلسه را به پایان برد .




مطالب مرتبط

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان  دیدار کرد
در راستای بررسی مشکلات تئاتر استان‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی سمنان دیدار کرد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای برسی جدی و گفتمان مشکلات تئاترهای استان‌ها با نماینده اعضای شورای مشورتی انجمن‌های کشور و هنرمندان و مسئولان استان سمنان دیدار کرد.

|

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

نظرات کاربران