در حال بارگذاری ...

روز جهانی تئاتر در شهرستان سمنان

برگزاری مراسم روز ملی هنرهای نمایشی در شهرستان سمنان

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ، هر سال چند هفته پیش از فرا رسیدن روز جهانی تئاتر در  ۲۷ مارس برابربا  ۷ فروردین،  پیام این روزِ ویژه توسط «موسسه بین‌المللی تئاتر» منتشر می‌شود.پیام روز جهانی تئاتر سال ۲۰۲۱ را که همزمان است با هفتم فروردین ۱۴۰۰ و روز ملی هنرهای نمایشی، هلن میرن، بازیگر سرشناس انگلیسی، نوشته است. 

«روزهای بسیار سختی بر اجرای زنده تئاتر گذشته است و نیز بر هنرمندان، تکنسین‌ها و همه صنعتگرانی که در این حرفه‌ مملو از تزلزل و بلاتکلیفی با اوضاع دست و پنجه نرم کرده‌اند و شاید همین تزلزل همیشگی، آن‌ها را برای زیست در دوران شیوع کرونا با ذکاوت و شجاعت توانمندتر کرد.
در این شرایط جدید، تخیل آن‌ها به راه‌هایی مبتکرانه، سرگرم کننده، موثر و الهام‌بخش ترجمه شد که البته بخش اعظمی از این اتفاق به واسطه اینترنت رخ داد.
انسان‌ها از زمانی که در این کره خاکی بودند برای هم داستان تعریف کرده‌اند و تا زمانی که ما هستیم فرهنگ زیبای تئاتر باقی خواهد ماند.
عطش خلاقانه‌ نویسنده‌ها، طراح‌ها، خواننده‌ها، بازیگرها، موسیقیدان‌ها و کارگردان‌ها، هرگز خاموش نخواهد شد و انگیزه‌هایشان در آینده‌ای نزدیک با یک انرژی جدید و فهمی تازه از دنیایی که در آن سهیم هستیم، شکوفا خواهد شد. بی‌صبرانه در انتظارم!»

در ۷ فروردین ماه ۱۴۰۰ جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر و باحضور رییس انجمن هنرهای نمایشی استان مراسمی را در یک دورهمی دوستانه به پاس این روز جشنی در تالار تئاترشهر سمنان برگزار کردند.
برنامه های متنوعی در این مراسم از جمله قرائت پیام روز ملی نمایش توسط پیشکسوت تئاتر سید رحیم موسوی ، اجرای موسیقی ، اجرای نمایش ، شاهنامه خوانی و استندآپ کمدی همراه بوده است .




مطالب مرتبط

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

هنرمندان برتر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان معرفی شدند

سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، 19 آبان سال جاری، به خط پایان رسید و هنرمندان برتر خود را شناخت و با رای هیئت داوران چهار گروه نمایش صحنه‌ای و خیابانی برای حضور در جشنواره منطقه‌ای فجر معرفی شدند.

|

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان ؛ پوستر سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان در آستانه برگزاری این رویداد مهم فرهنگی هنری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان رونمایی شد. در این مراسم که در ...

|

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

جدول نمایش آثار سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان اعلام شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از سمنان؛ احمد مرادی، مدیر اجرایی سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان سمنان، از آغاز این جشنواره از چهارشنبه هفدهم آبان در سمنان خبر داد و گفت: «در سه روز برگزاری این جشنواره 13 نمایش صحنه ...

|

نظرات کاربران