در حال بارگذاری ...
با دعوت از دکتر سوقندی

هنرمندان تئاتر سمنان دور هم جمع شدند

نشست صمیمانه هنرمندان تئاتر سمنان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش تئاتر سمنان، عصر سه‌شنبه 12تیرماه 97 مراسمی با عنوان دورهمی هنرمندان تئاتر سمنان با حضور جمعی از هنرمندان این عرصه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، معاونت هنری و سینمایی اداره کل، مدیر مجتمع فرهنگی‌هنری کومش سمنان، هیئت رییسه انجمن نمایش استان سمنان و برخی از اعضاء شورای نظارت بر متون و آثار نمایشی سمنان در سالن اجتماعات مجتمع کومش برگزار شد.

در این برنامه تعدادی از فعالان نمایش از جمله جواد رفیعیان، رضا نوروززاده‌پور، امیر کرکه‌آبادی، محمود استقامت، بهروز عشقی و سیدمهدی علی‌الحسینی به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

کمبود امکانات سالن های نمایشی، عدم در اختیار قرار دادن فضای تبلیغات، نظارت بر اصول فنی و کیفی آثار، شرایط نامناسب پلاتوهای نمایش، ضعف مدیریتی و کم‌محلی مدیران در فضای تئاتر، تداخل برنامه‌های غیر هنری در سالن «تئاترشهر» با اجرای نمایش و ایجاد اخلال در اجرای منظم و دلخواه از جمله محورهای مورد بحث توسط هنرمندان بود که به صورت شفاف و بی پرده بیان شد.

دکتر سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن استقبال از شرکت کنندگان در این مراسم و ابراز خورسندی از روحیه انتقادی آنان گفت: بنده تمام صحبت دوستان را شنیدم که اگرچه در بسیاری از موارد غیرمنطقی و غیر واقع نبود اما پاسخ به برخی از مطالب از جمله مسائل ادارای و مالی اگرچه بر حق هم باشد حاصلی برای تئاتر و تئاتریها نخواهد داشت.

سوقندی در اقدامی جالب شماره همراه و ایمیل خود را در اختیار هنرمندان قرار داد و افزود: بنده در قبال همه این مسائل مسئول هستم و با توجه به تاکید بنده در جهت ارتباط مستقیم و صمیمانه معاونت ها و مدیریت مجتمع با هنرمندان، در هر لحظه و بروز هر مشکلی آماده بررسی مشکلات و شنیدن انتقاد و پیشنهادات خواهم بود.

وی با پیشنهاد برگزاری یک یا دو جلسه اختصاصی با افرادی که در مراسم به بیان مشکلات پرداختند، خاطر نشان کرد: پس از برگزاری جلسات اختصاصی  و کارشناسی یک ماه به بنده فرصت دهید تا گزارش کاملی از بررسی های خود و مجموعه مجتمع های فرهنگی‌هنری را ارائه دهم.

سوقندی تاکید کرد: بنده و سایر مسئولین هیچ نظری درباره تعداد اجراهای هنرمندان تئاتر نداشته و نداریم و انتظار دارم معاونت هنری و سینمایی اداره کل، بررسی و اختیارات در این زمینه را به عهده انجمن نمایش شهرستان محول کند و در قبال این اجراها کما فی‌السابق وجهی دریافت نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خود را تنها مدیری دانست که در زمان انتصاب خود کسی را با خود نیاورده است و اظهار داشت: من فقط در یک زمینه با شما کار دارم و آن هم شورای نظارت بر متون و آثار نمایشی است که آن هم بصورت فرایندی انتخاب کردم و اگر مشکلی هست یا دوستان نظر یا پیشنهاد شخص خاصی را دارند مستقیما به بنده اطلاع دهند.

در پایان این جلسه مقرر شد طی یک ماه آینده جلسه دیگری با همین عنوان جهت ارائه گزارش و پاسخگویی به مسائل مطرح شده، برگزار شود.




نظرات کاربران