در حال بارگذاری ...
علی‌اصغر خطیب‌زاده:

نمایش باید برای مردم تولید شود و معطوف به جشنواره نباشد

کارگردان نمایش «شرتل» پس از پایان اجرای گردشی این نمایش در استان سمنان، اجرای گردشی نمایش ها را فرصتی مناسب برای تبادل تجربه ها دانست.

به گزارش تئاتر سمنان، نمایش «شرتل» کاری از گروه نمایشی «چکاد» دامغان که در سال جاری در گرمسار و دامغان اجرا شده بود، در بهمن و اسفندماه سال جاری به صورت گردشی در شهرستان‌های سمنان،شاهرود و مهدیشهر به روی صحنه رفت.

علی‌اصغر خطیب‌زاده نویسنده و کارگردان این نمایش در گفتگو با تئاتر سمنان گفت: این نمایش بعنوان نمایش برگزیده  بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان سمنان است و افتخاراتی همچون رتبه اول و دوم بازیگری مرد، رتبه دوم کارگردانی، تقدیر طراحی صحنه، کار منتخب از نگاه تماشاگران و منتخب شرکت در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در همه اجراها همه اقشار از دیدن این نمایش لذت برده‌اند، افزود: با توجه به اینکه این نمایش کلام نداشته و به زبان گیبریش اجرا میشود، برای همه قابل فهم است و خصوصا  اکثر هنرمندان این نمایش را تحسین کرده و بر این باورند که «شرتل» اثری بین‌المللی است و میتواند در فستیوال های معتبر تئاتر دنیا بدرخشد.

کارگردان نمایش شرتل خاطرنشان کرد: این نمایش تا کنون در شهرهای اراک، گرمسار، دامغان، سمنان، شاهرود و مهدیشهر اجرا شده و در نظر داریم شرتل را هم در سایر استان های کشور و هم بصورت اجراهای هفت‌گانه در شهرستان‌های استان سمنان، مجددا به روی صحنه ببریم.

خطیب‌زاده اجراهای گردشی نمایش را اقدام موثری جهت آشنایی و ارزیابی بهتر تماشاگران از روند پیشرفت تئاتر سایر شهرها با تئاتر شهر خود دانست و گفت: این امر فرصت بهتری است تا هنرمندان استان تجارب خود را بصورت عملی به بحث و گفتگو بگذارند.

شایان ذکر است، نمایش «شرتل» با زبان طنز به شیوه گروتسک اجرا میشود و داستان نوازنده دوره‌گردی بنام شرتل است که با نیرنگ و وسوسه پول و شهوت جذب گروهک تروریستی داعش میشود و درحالی که قصد عملیات تروریستی در کشورهای انگلستان،ایتالیا و فرانسه را دارد، با لبخند دختر بنام مونالیزا آتش عشق در او شعله ور شده و از تصمیم خود منصرف می‌شود.




نظرات کاربران