در حال بارگذاری ...
با نگارش نظریه شکسپیر و گیاهان، اتفاق افتاد

ثبت دومین اثر هنرمند دامغانی، در کتابخانه بزرگ شکسپیردر انگلستان

«عرفان خطیب‌زاده» با نگارش نظریه ی جدید خود درباره ی «شکسپیر و گیاهان» توانست دومین اثر خود را در کتابخانه بزرگ شکسپیر به عنوان منبع علمی به ثبت برساند.

به گزارش تئاتر سمنان، «بررسی تطبیقی گیاهان و کاراکترهای نمایشنامه های شکسپیر به عنوان سیستم نوینی در اجرا» نوشته «عرفان خطیب‌زاده» توسط «کتابخانه شکسپیر انگلستان» به عنوان مرجعی علمی- هنری ثبت و آرشیو شد.

خانه شکسپیر در انگلستان بزرگترین میراث شکسپیر در جهان است و بخش های متعددی مانند موزه، آمفی تئاتر، انتشارات و غیره دارد که یکی از آن بخش ها کتابخانه است که چندین هزار مقاله و کتاب به عنوان منبع، نگهداری و مورد استفاده قرار می گیرد.
عرفان خطیب‌زاده هنرمند جوان دامغانی، تنها ایرانی است که با نگارش نظریه ی جدید خود درباره ی «شکسپیر و گیاهان» توانست دومین اثر خود را در این کتابخانه به عنوان منبعی علمی به ثبت برساند و هم اکنون این مقاله به صاحب امتیازی این مرکز در لندن نگهداری می شود.

همچنین سال گذشته او با نگارش مقاله «کاربرد نمایش های عروسکی آئینی سنتی ایران به عنوان سیستم نوینی در اجرای آثار شکسپیر» توانسته بود اثرش را به ثبت برساند.
شایان ذکر است، عرفان خطیب‌زاده نحصیل کرده رشته تئاتر دانشگاه تهران و دارای موفقیت های بین المللی در عرصه تئاتر در کشورهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اتریش، هند، چین، ایرلند و ... است.




نظرات کاربران