در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

باید در حوزه هنرهای نمایشی برای استانمان هویت تعریف کنیم

هیئت رییسه انجمن نمایش استان سمنان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش تئاتر سمنان، جلسه هم اندیشی انجمن نمایش استان سمنان ظهر دوشنبه چهارم دی‌ماه 1396 در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار شد.

در این جلسه که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضا هیئت رییسه انجمن نمایش و معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور داشتند، گزارشی از فعالیت گروه‌های نمایش، جشنواره تئاتر استان در سال جاری و راهکارها و رویکردهای این بخش در سال آینده مطرح شد.

دکتر سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بحث ویژه انجمن نمایش را نگهداری فضا دانست و گفت: با شناخت، توجه و بهره‌برداری از پتانسیل ها در این حوزه باید سهم استان را در جشنواره‌ها و رویدادها بالا برد.

وی افزود: ورودی های عرصه تئاتر اعم از آموزش و پرورش،کانون های پرورشی و دانشگاه‌ها می‌توانند آینده تئاتر را رقم بزنند که در این زمینه انجمن نمایش باید هرچه بهتر مسیرهای ارتباطی محکمی با آنها برقرار کند.

سوقندی با بیان اینکه سهم نمایش در اولویت‌های استان باید مشخص شود، تاکید کرد: با توجه به معضلات، داشته‌ها و متناسب با فرهنگ بومی، باید در حوزه نمایش برای استانمان یک هویت تعریف کنیم.
جمع‌آوری فارغ‌التحصیلان نمایش، هماکری با دانشکده‌های هنر استان، ارتباط با بخش اسپانسری و لزوم توجه به شعب انجمن نمایش در شهرستان‌ها و برقراری نظام ارتباطات با سایر ارگاه‌ها از جمله نکات مورد بحث در این جلسه بود.




نظرات کاربران